Flipper Jr. - 1991

Cine ar fi crezut ca pe langa Flipper a existat si Flipper Jr.? Nu e o gluma, si probabil nu e nici o referire subtila la Dinosaur Jr. (care initial se numisera, simplu, Dinosaur, dumnezeu stie de ce), dar este o referire intentionata la Flipper. Cei din urma erau una din trupele de hardcore din anii '80, dar erau mai lenti si mai zgomotosi, enervand astfel cu placere publicul de la concerte. Caracteristicile acestea au facut ca ei sa fie inclusi in tabara noise-rock si prin albumul lor clasic Generic, precum si prin faptul ca erau una din trupele preferate ale lui Kurt Cobain, au ramas in istorie. Krist Novoselic de la Nirvana canta acum cu ce a mai ramas din Flipper (vocalul a murit cu mult timp in urma). Celor de la Flipper le palcea sa fie abrazivi si murdari in stilul Stooges, iar Flipper Jr. nu au fost mai prejos. "Trupa", sau mai bine zis ansamblul-vocal instrumental, a existat, din cate se pare, in 1991 in cadrul unui concert Jesus Lizard, unii dintre greii noise-ului. Locul exact in care au cantat e neimportant avand in vedere ca nici unul dintre noi de pe aici nu cred ca merge prea des prin barurile americane. Componenta a fost urmatoarea: King Buzzo de la Melvins, bunicii sludge-rockului si pionieri grunge (el avea sa cante din nou coveruri Flipper doar putin mai tarziu cu Melvana, o alta trupa formata cu ocazia unui concert); David Yow, vocalul de la Jesus Lizard si, in prealabil, Scratch Acid; si Mike Watt, basistul extraordinar de la Minutemen, fIREHOSE si nu in ultimul rand Stooges in varianta post-2003. In privinta tobarului, unele surse mentioneaza numele lui Dale Crover de la Melvins. S-au cantat coveruri dupa Scratch Acid si Flipper, desi nu toate melodiile sunt descifrabile, iar altele nu au notate numele. Problema cea mare este calitatea sunetului. Se pare ca Steve Albini ar fi fost in acea seara responsabil de sunet, dar probabil ca inregistrarea de fata este facuta neoficial si de aceeea se aude asa de prost. In Concluzie, piesele merita pentru ineditul pe care il reprezinta - acei oameni intruniti pentru a canta piesele acelor trupe, din pacate calitatea proasta a sunetului ma face sa declar ca albumul este numai pentru fanii inraiti Flipper/Scratch sau pentru oamenii din cale-afara de curiosi. Flipper Jr. se gaseste foarte usor cu un search, pe site-uri de tipul mediafire.


Stiluri: noise-rock
Nota: 1,5/5

4 comentarii:

  1. He, he, ce ne mai coordonam cu recenziile.

    Tare! Nu am mai auzit de Flipper Jr. pana acum.

    Ce ar fi sa faci si o recenzie cu Jesus LIzard candva?!

    RăspundețiȘtergere
  2. M-am gandit ca e prea misto sa tin doar pentru mine, in ciuda faptului ca inregistrarea mi s-a parut apropae imposibil de ascultat. Nu prea cred ca o sa fac vreo recenzieJesus Lizard pentru ca nu-mi plac. Si nu ca as fi eu rau si as pune doar ce-mi place mie, dar daca nu-mi plac ar fi un efort extraordinar sa ascult cu atentie un album cap coada. Am incercat cu Goat. Suntcateva piese misto acolo... Killer McCan Nub si Eelegie parca, dar n-am retinut albumul in rest. Fa-ne tu un interviu cu Jesus Lizard :P

    RăspundețiȘtergere
  3. nici ei nu-mi plac. Desi o sa caut un clip live cu ei care era misto. Tu esti omul cu interviurile. Gaseste-l pe David Yow si ia-l la intrebari :). Omul e o legenda

    RăspundețiȘtergere