Slug - Out Sound (1995)

Mi s-a intamplat de mai multe ori sa mi se spuna ca muzica pe care o ascult eu nu e nici la fel de buna nici la fel de dura/zgomotoasa ca metalul. Sigur, prin dura eu inteleg "in forta" (adica cu multa energie) si zgomotos, nu riffuri cu muschi pe ele. Unii oameni probabil ar aprecia o trupa romaneasca formata de cativa racheti, care dau la chitari cum dau in oameni. De multe ori trupa asta sau aia era un nimic in comparatie cu, sa zicem...Soulfly (prima trupa care mi-a venit acum in minte). Pana aici!
Frustrarea mea s-a dus odata cu albumul asta de la Slug. E greu de gasit ceva mai extrem decat Out Sound. Si cum altfel ar putea suna o trupa care foloseste uneori 3 chitari bas (!) si inca alte doua chitari? Pana la urma singurul instrument care nu e trecut prin efecte e bateria. Vocea e si ea distorsionata. Nu-mi cereti sa disting fiecare instrument in tot haosul muzicii. ALbumul e destul de greu de inghitit dintr-o data pentru ca avalansa/cascada/cacofonia de zgomot e nemiloasa si nu se lasa pana la sfarsitul celor 10 piese. Evident, cand dedici totul zgomotului, melodicitatea are de suferit. Un alt punct slab ar fi faptul ca vocea e uneori enervanta, parca neintegrata. Nu-mi plac nici colajele de sunet care mi se par inutile si enervante. Aspectele pozitive insa fac albumul sa merite macar o ascultare: e original si unic prin brutalitatea sonora; Ex-Chest e o piesa ok (Aurora F e tot pe acolo); Sung-Il-Meat are ceva mai multa finete datorita unei chitari care suna ca trilul unei pasari in perioada de imperechere (e de bine); King Of Ghosts are niste ritmuri interesante, care dau impresia celei mai puternice artilerii, care loveste neincetat si fara mila; Lofthouse e singura piesa normala si nu suna deloc rau; nu stiu ce sa spun despre ultima piesa...uneori rezist pana la sfarsitul celor 11 minute de asalt.

Slug sunt considerabil mai zgomotosi decat trupele de noise din tabara Butthole Surfers, si mai apropiati de trupe in gen Distorted Pony sau Cherubs (care sunt insa ceva mai usor de ascultat), insa preiau de la primii placerea pentru dialogurile stupide care apar pe ici pe colo, nu stiu de ce (Here and Now si Symbol For Snack ma scot din minti). In concluzie, ca sa citez niste critici de muzica, Slug sunt "harsh and punishing".

Stiluri: noise-rock
PunctaJ: 3,5

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu